Gwiazdy, które zainwestowały w marihuanę

canabis-star
image-2196

Uprawa i sprzedaż marihuany może przynosić duże zyski.  Coraz częściej jednak biznes związany z marihuaną wychodzi z cienia i staje się legalny. Twarzami świeżo zalegalizowanego biznesu stają się między innymi celebryci.

Bob Marley – Gwiazda reggae jako legenda walki o legalizację marihuany

Uprawa i sprzedaż marihuany może przynosić duże zyski. Wiedzą o tym doskonale pokątni osiedlowi hodowcy, przemytnicy i dealerzy. Coraz częściej jednak biznes związany z zieloną używką wychodzi z cienia i staje się legalny. Twarzami świeżo zalegalizowanego biznesu stają się między innymi celebryci.

Jeżeli kojarzysz Boba Marleya bardziej z walką o legalizację marihuany niż z jego twórczością to poniekąd masz rację. Chociaż król reggae zawsze pozostaje królem, a melomani z pewnością doceniają talent i wkład w rozwój współczesnej muzyki pop oraz muzyki zaangażowanej, to warto wiedzieć, że rodzina Boba Marleya zainwestowała ostatnio w medyczną marihuanę. Marka Marley Natural powstała w 2014 roku z inicjatywy córki artysty – Cedelli. Jest rozwijana przez Privateer Holdings, największego inwestora i lobbystę nowej używki w Stanach Zjednoczonych. Krytycy zarzucają rodzinie Marleya komercyjne wykorzystanie wizerunku artysty. Nawet przed powstaniem Marley Natural słynny Jamajczyk był jedną z najlepiej zarabiających nieżyjących gwiazd. Jeżeli jednak rodzina Marleyów i Jamajka miałaby na czymś zarabiać to święta roślina rastamanów wydaje się tutaj najodpowiedniejszą inwestycją.

Snoop Dogg oferuję “najfajniejszą pracę w San Francisco” 

Source: http://www.ibtimes.com/snoop-dogg-caught-marijuana-and-excessive-cash-other-celebrities-busted-weed-photos-700842
image-2197

Source: http://www.ibtimes.com/snoop-dogg-caught-marijuana-and-excessive-cash-other-celebrities-busted-weed-photos-700842

Zielone światło dla marihuany skłoniło do inwestycji również Snoop Doga. Jego firma Casa Verde Capital zainwestowała w założony przez Keitha McCarthy startup Ease. Głównym zadaniem nowego przedsiębiorstwa jest dostarczanie medycznej marihuany pod drzwi klienta w jak najkrótszym czasie. Jak na razie przedsięwzięcie cieszy się dużym powodzeniem i zatrudnia nowych pracowników, chwaląc się, że oferuje „najfajniejszą pracę w San Francisco”. Ease może się też pochwalić, że jest pierwszą firmą związaną z marihuaną, która przyciągnęła inwestorów z różnych stron świata. Snoop dog oprócz inwestycji w Ease jest też twórcą marki vaporizera The Double G Series.

 

Inne gwiazdy też inwestują w marihuanę

Source: http://weedfinder.com/dash/news/how-to-roll-a-joint-with-wiz-khalifa/
image-2198

Source: http://weedfinder.com/dash/news/how-to-roll-a-joint-with-wiz-khalifa/

Nie jest jedynym, który postanowił wprowadzić na rynek vaporizery własnego pomysłu. Spośród celebrytów proponujących własne projekty tego typu można wymienić innego rapera – Wiz Khalifa, a także znaną aktorkę komediową Whoopi Goldberg.

Podczas kiedy wyżej wymienione gwiazdy starają się zarobić na tradycyjnych sposobach przyjmowania używki, piosenkarka Melissa Etheridge zaproponowała wino z konopią. Znana z linii niskokalorycznych alkoholi dla kobiet dbających o linię artystka tym razem proponuje doświadczenie działania marihuany tym, którzy nie chcą lub nie mogą palić. Sama popiera popularyzację medycznej marihuany, której używała podczas swojej walki z nowotworem piersi.

– Wierzę, że jest to wielka okazja, wielki biznes i wielki rynek. – stwierdziła gwiazda podczas wywiadu dla Bloomberga.

Według danych udostępnionych przez CB Insights inwestycje w legalne biznesy związane z konopią indyjską wzrosły drastycznie w ciągu 2014 roku. Wiąże się to ze zmianą prawa w Stanach Zjednoczonych. Już dwadzieścia pięć stanów dopuściło do użytku i sprzedaży marihuanę medyczną. W czterech innych jest dostępna na takiej samej zasadzie jak alkohol, a więc w celach rekreacyjnych. Chociaż inwestycja w konopie indyjskie pozostaje ryzykowna jest też wyjątkowo opłacalna, jak w przypadku każdego nowego towaru, na który jest duży popyt. Wciąż istnieje jednak wiele kontrowersji związanych z tym tematem. Chodzi nie tylko o dość powszechne negatywne nastawienie od marihuany, ale o problemy biedniejszej części społeczeństwa, społeczności kolorowych w USA oraz stosunków państwo-mafia. Do tej pory to właśnie kolorowi mieszkańcy Stanów Zjednoczonych najboleśniej odczuwali skutki surowego prawa antynarkotykowego. Czy legalizacja i reklama ze strony celebrytów coś zmieni? O tym przekonamy się w ciągu najbliższych lat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.