Udostępnij

Domowe sposoby na bezsenność

Kobieta z bezsennością

Domowe sposoby na bezsenność

Problemy ze snem to coś, co spotyka każdego człowieka wiele razy w życiu. Kiedy jednak zdarza się to na tyle często, że przeszkadza w codziennym życiu, nazywa się to bezsennością. Dorośli potrzebują średnio siedem godzin nieprzerwanego, dobrej jakości snu każdej nocy. Jakość snu jest tak samo istotna jak długość snu. Każdy potrzebuje wystarczającej ilości snu, aby zachować zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Brak wystarczającej ilości snu może sprawić, że będziesz bardziej podatny na wiele chorób i schorzeń. Warto wtedy zwrócić się do naturalnych sposobów i metod, które w skuteczny sposób zadbają o higienę snu i poprawią jego jakość. Musisz jednak pamiętać, że na sen wpływa wiele czynników i bardzo prawdopodobne, że będziesz musiał zmienić swój tryb lub styl życia, aby poprawić jakość swojego snu.

Zakłócony sen to coś więcej niż niedogodność, która sprawia, że następnego dnia będziesz czuł się zmęczony, może wpłynąć na zdrowie emocjonalne i fizyczne. Wpływa negatywnie na pamięć, koncentrację i nastrój oraz zwiększa ryzyko depresji, otyłości, cukrzycy typu 2, chorób serca i wysokiego ciśnienia krwi. Na szczęście istnieją proste, naturalne rozwiązania, które mogą poprawić Twój sen. W tym artykule omówimy domowe sposoby na sen, skąd się bierze zły sen oraz jak temu zapobiegać.

Co powoduje zły sen?

Wiele czynników może utrudniać sen i wpływać na jakość snu. Te przyczyny to:

  • Ból

  • Stres

  • Astma lub zgaga

  • Zaburzenia snu, takie jak bezsenność (trudności z zasypianiem) i bezdech senny (nieregularny oddech podczas snu)

  • Herbata, kawa lub napoje gazowane

  • Niektóre leki

  • Używanie narkotyków lub alkoholu

Objawy złego snu

Sama utrata snu może być objawem niektórych zaburzeń snu. Może mieć wiele skutków dla twojego zdrowia. Może również wpływać na odporność, układ nerwowy, hormony i serce. Niska jakość snu lub niewystarczająca ilość snu mogą:

  • Sprawiać, że ​​jesteś ospały lub zmęczony

  • Powodować trudności z koncentracją

  • Prowadzić do braku koncentracji w pracy

  • Powodować problem z zapamiętywaniem

 

Jeśli masz problemy z zasypianiem regularnie, możesz cierpieć na pewne zaburzenia snu. Typowe objawy zaburzeń snu to:

  • Zmęczenie po dobrze przespanej nocy

  • Częste głośne chrapanie

  • Trudności z poruszaniem po przebudzeniu

  • Uczucie senności w ciągu dnia i trudności w pracy i koncentracji

  • Trudności z zasypianiem lub zasypianiem

  • Uczucie mrowienia lub pełzania w ramionach i nogach.

Zastanawiasz się, co jest dobre na bezsenność? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci poprawić jakość snu i odzyskać witalność wraz ze wschodem słońca.

 

Mężczyzna z bezsennością

Sposoby na spokojny sen - co na bezsenność?

Bezsenność sposób na sen to zbiór wielu praktyk i metod, które warto stosować każdego dnia, łącząc je ze sobą, dla lepszych rezultatów. Nie ma jednej magicznej techniki, która w jednakowy sposób pomoże każdemu. Znajdź sposoby, na które pozytywnie reaguje Twój organizm i trzymaj się ich.

Sposoby na szybki sen - picie płynów przed snem

Nie, nie alkoholu, który zakłóca sen, ale ciepłe mleko, herbatę rumiankową, sok wiśniowy. Jest to doskonały sposób, szczególnie dla osób, które chcą leczenia bez skutków ubocznych lub interakcji lekowych. Od dawna uważa się, że ciepłe mleko jest powiązane z substancjami chemicznymi, które symulują działanie tryptofanu na mózg. Jest to chemiczny element budulcowy substancji serotoniny, która bierze udział w przemianie snu i czuwania. Herbata rumiankowa ma flawonoidy, które wchodzą w interakcje z receptorami benzodiazepinowymi w mózgu, które są również zaangażowane w przejście z czuwania na sen. Ponadto herbata rumiankowa nie zawiera kofeiny, w przeciwieństwie do zielonej herbaty czy Earl Grey. Wreszcie cierpki sok wiśniowy może wspierać produkcję melatoniny, a jednocześnie zdrowy cykl snu. Pamiętaj, aby wszelkie płyny spożyć minimum godzinę przed snem, w przeciwnym razie prawdopodobnie będziesz budził się w nocy, w celu skorzystania z łazienki.

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna może poprawić sen. Ale musisz to zrobić we właściwy sposób. Ćwiczenia aerobowe uwalniają endorfiny - substancje chemiczne, które pobudzają organizm, dlatego po bieganiu możesz czuć się ożywiony i pełen energii. Aktywność może również podnieść temperaturę ciała, co sygnalizuje ciału, że czas wstać i zacząć działać. Jeśli masz problemy ze snem, staraj się unikać ćwiczeń w ciągu dwóch godzin przed snem, ale nie wykluczaj tego całkowicie, gdyż ćwiczenia mają zbawienny wpływ na poprawę jakości snu.

Zapewnij sobie ciemno w nocy

Wiadomo, że światło ze smartfona, laptopa, czy telewizji zakłóca sen. Ale co z lampą łazienkową, żarówkami w kuchni, czy innym oświetleniem? One również działają negatywnie na organizm w nocy. Jeśli chcesz zadbać o jakość snu, wyłącz światła na dwie godziny przed pójściem do łóżka. W ciągu tych dwóch godzin zmień oświetlenie na czerwone. Czerwone żarówki uspokajają organizm, szykują go do snu, co poprawia zasypianie, jak i sen w nocy.

Melatonina

Melatonina jest naturalnie występującym hormonem. Pomaga regulować cykl snu i czuwania w mózgu. Suplementy melatoniny są dobre w stanach związanych z niskim poziomem melatoniny, takich jak:

  • Starzenie się

  • Zaburzenia nastroju, takie jak depresja

  • Zespół opóźnionej fazy snu, gdy zasypiasz późno w nocy i budzisz się późnym rankiem lub popołudniem

  • Jet lag, gdy Twój cykl snu zostaje zakłócony przez zmianę strefy czasowej

 

W przypadku melatoniny ważny jest czas. Melatonina przyjmowana rano może zakłócić normalny cykl snu. Przyjmowany po południu lub wczesnym wieczorem może pomóc w regulacji cyklu snu.

Olejek CBD

Układ endokannabinoidowy odgrywa rolę w utrzymaniu pewnych funkcji organizmu, takich jak nastrój, apetyt, sen i regulowanie rytmów dobowych. W układzie endokannabinoidowym znajduje się sieć receptorów kannabinoidowych w mózgu i ośrodkowym układzie nerwowym. Kannabinoid CBD może wchodzić w interakcje z określonymi receptorami, potencjalnie wpływając na cykl snu/budzenia. CBD różni się od THC i nie powoduje efektów psychoaktywnych ani „haju”. Produkty CBD pomagają zmniejszać niepokój i ból, lęk, które mogą zakłócać spokojny sen. Zmniejszając niektóre objawy, możliwa jest poprawa jakości snu.

Wystawienie na działanie światła naturalnego

Terapia światłem jest czasami stosowana w leczeniu snu. Ekspozycja na światło pomaga powiedzieć ciału, kiedy iść spać i kiedy się obudzić. Jeśli masz problemy z zasypianiem w nocy, z samego rana spróbuj wybrać się na spacer na świeżym powietrzu. Jeśli budzisz się zbyt wcześnie i zasypiasz bardzo wcześnie wieczorem, możesz potrzebować więcej światła późnym popołudniem. Wybierz się na popołudniowy spacer, gdy na zewnątrz jest jeszcze słonecznie.

Techniki medytacji i relaksacji

Regularna medytacja może spowolnić oddychanie i obniżyć poziom hormonów stresu i pomóc zasnąć. Możesz także spróbować: wizualizacji, która polega na wyobrażeniu sobie relaksującej sceny. Wypróbuj to przez 20 minut, leżąc w łóżku. Zaangażuj wszystkie zmysły. Na przykład wyobraź sobie siebie na tropikalnej wyspie. Pomyśl o tym, jak ciepła bryza dotyka Twojej skóry, wyobraź sobie zapach kwiatów, spójrz na wodę i posłuchaj fal. Im żywszy obraz i im więcej zmysłów zaangażujesz, tym skuteczniejsza będzie.

Aromaterapia

Aromaterapia skutecznie poprawia jakość snu. Masaż aromaterapeutyczny jest bardziej pomocny, niż sama inhalacja, jednak obie te techniki są skuteczną metodą zapobiegania bezsenności. Lawenda angielska jest jednym z najbardziej kojących olejków eterycznych. Spróbuj włożyć pod poduszkę saszetkę z lawendą. Lub umieść dwie krople olejku lawendowego w chusteczce. Możesz również spróbować dodać do kąpieli kilka kropel olejku lawendowego.

Czytaj
5326 21-09-2020 10:45
Rekordy świata powiązane z marihuaną

Zastanawiałeś się kiedyś, co by było gdyby zebrać wszystkie blanty świata albo stworzyć i...

Czytaj
2409 22-09-2020 15:17
Toczeń a terapia marihuaną

Choroby autoimmunologiczne różnią się pomiędzy sobą objawami, jednakże wszystkie...

Czytaj
1254 21-09-2020 10:40
THC, THCV, CBD, CBG czyli jak działają Kannabinoidy?

Co to są kannabinoidy?

Kannabinoidy jest to grupa środków...

Komentarze